In februari 2014 kocht ik deze (duitse import) Toyota Celica T-sport van 2001 (T23 2ZZ engine 192pk)
I.v.m. een kleine 'early mid-life crisis' had ik behoefte aan een auto die weer wat spannender was, maar ook een auto waaraan ik weer lekker zelf kon hobbien. Het voornemen is dan ook om al het onderhoud dat ik zelf kan doen ook echt zelf te doen. Ook wil ik het uiterlijk en (bij voldoende cashflow) wellicht ook het innerlijk helemaal naar mijn smaak gaan maken. Natuurlijk wil ik hierbij ook weer alles zelf doen.
Uiteindelijk moet deze prachtige bak een echt straat race waardig blik worden ala Need for speed.
Een aantal
dingen die ik me heb voorgenomen ( 15 jaren plan :P, met heel veel
onzekerheden )
Interieur:
- Al het plastic dat grijs is moet mat-zwart worden dus dat is bijna de hele binnenkant. Verschillende stukken plastic dat donkergrijs is (b.v. de middenconsole) moet paars worden.
- Ook de blowers zullen paars worden
- Neon (paars) bij de voeten voorin.
- Neon (paars) onder de bestuurders en bij rijders stoel.
- Stoelen op nieuw bekleden (zwart leer met paarse rand)
- Dash lampjes (ook toeren en snelheidsmeter e.d.) moeten ook paars verlicht worden, hiervoor wil ik de oranje LED's op de dash PCBA vervangen voor paarse LED's.
- Kofferbak blijft niet openstaan. Nieuwe gasveren zijn nodig. Ook deze zullen accentkleur paars krijgen.
Exterieur:
- Xenon natuurlijk. Misschien ook nieuwe koplampen met angle eyes... maar dat weet ik nog niet
- Wide body kit erop (dat is dus een hele dure), merk nog nader te bepalen, vind zelf de AIT racing wel erg vet: https://www.aitracing.com/Wide-Body-Kits/K1-series-wide-body-kit-For-Toyota-Celica-2000-2005
- Daarna kan de hele body knal groen gespoten worden, zoiets als geinspireerd op dit:
Performance:
- Bij veel geld over zou ik toch wel graag een blitz compressor set erin gooien, die het vermogen van 192pk opkrikt naar ca. 240pk.(Heb inmiddels ook een Rotrex gezien, die boost tot 300pk zonder compressie aanpassingen, tot 340pk met!)
- Uitlaat wil ik op den duur gaan vervangen voor een dubbele uitlaat.
- Koppeling komt een clutchmasters koppeling in als deze vervangen moet worden, welke weet ik nog niet maar zo iets als in de link.
- Veerpootbrug voorin. Misschien ook achterin. Maar dat weet ik nog niet zeker...
- Remmen upgrade (bij veel geld over → Brembo :) ) of in ieder geval een gekleurde remklauw voor de look (maar dan valt ie onder exterieur).
God weet wat er nog meer bij komt, maar zoals je ziet is dit een >15k euro project.... dus het zal even duren voor het af is.